fredag 24 februari 2012

judekörs/japansk lykta.


judekörs vid odlingslottområdet.


när snön börjar smälta och stora sjöar av smältvatten bildas på gatan, går jag ner till odlingslotterna för att se hur mycket snö som har försvunnit där.

inte så mycket.


på den lott som kan bli min ser jag en del björnbär längs staketet, ogräs(huruvida det är ogräs eller ej kan diskuteras) i form av gullris, och rätt mycket gräsmatta. hm.

gräsklipp är i och för sig bra att använda som täckning/gödsling, men jag vill helst inte enbart odla gräsmatta.


hoppas snön smälter snabbt, så jag kan se mer vad som finns där!



1 kommentar:

  1. hej! Vilken trevlig blogg! Säg till mig om du vill att jag ska länka in den på www.norrlage.se, vore kul om du vill vara med där. Hej från Maria/Norrläge/Odling för dummies

    SvaraRadera